BRAND – dlaczego warto promować tylko jeden z Twoich produktów

Czy jak ktoś jest do wszystkiego, to jest do niczego?

Pewnie wielu z Was pamięta określenie fachowca „złota rączka”. Każdy kto posiadał takiego sąsiada, czuł się bezpiecznie i wiedział, że żadna awaria, remont mu nie straszna. Obecnie tego rodzaju fachowcy nie są już tak poważani i tak liczni, jak kiedyś. Teraz ważne, żeby ktoś był w czymś specjalistą/ekspertem. A że wyspecjalizowanie się w danej dziedzinie zabiera sporo czasu, to taka osoba zazwyczaj posiada najwyższą fachowość w jednej dziedzinie i jest w niej bardzo dobra.

Wąska specjalizacja dotyczy również Twoich produktów, nie wszystkie mogą być równie dobre. Nie wszystkie mogą równie dobrze się sprzedawać i wyróżniać w Twojej ofercie. Dlatego wybierz lidera, produkt, który będzie specjalistą. Będzie na tyle mocny, inny i ciekawy, że pociągnie za sobą całe pozostałe portfolio produktów. Ten produkt będzie lokomotywą dla pozostałych. Lokomotywa potrzebuje wsparcia, inwestycji, które będą ją napędzać – mowa tutaj o działaniach marketingowych.

Szerzej o tym, który z Twoich produktów powinien być lokomotywą znajdziecie w moim wcześniejszym wpisie:https://hasconnect.pl/2021/02/20/budowanie-marki-produkt/

Promowanie jednego wybranego produktu potencjalnie przyniesie najlepsze efekty. Oczywiście skupienie się na tym jednym produkcie nie jest gwarancją sukcesu, ale jest czynnikiem możliwie najbardziej niezbędnym do jego osiągnięcia. To tak, jak byście całą swoją siłę, swój czas, skupili tylko na jednej rzeczy i dopracowywali ją z największą starannością – w ten sposób zwiększacie prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu.