BRAND – dlaczego szczegóły są tak istotne

Dlaczego tenis ziemny jest trudnym sportem? Próbowaliście kiedyś? Jako wielki fan tego sportu, od ok 10 lat gram w tenisa, wiem jedno, w tym sporcie każdy najmniejszy detal jest istotny.

Przy budowaniu marki jest podobnie. Po pierwsze i w tenisie i w budowaniu marki, trzeba patrzeć długofalowo i na efekty długo się czeka. Po drugie, liczy się systematyczność. Nie wspomnę o wytrwałości, bez tego nie da rady. W sumie w tym miejscu mógłbym zakończyć post, resztę możecie sami sprawdzić…na korcie. Jeśli jednak chwilowo nie macie możliwości się na nim pojawić, pozwólcie, że podrzucę Wam kilka informacji. Żeby coś zacząć odbijać w tenisie, potrzeba minimum rok treningów, tak rok! Wierzcie mi, nie mówimy tu o treningach raz w tygodniu przez 1h. Elementy, które wdrażacie w budowanie marki, ich efekty również mogą przyjść po min. roku. Budowanie marki przecież jest procesem, a nie sprzedażą natychmiastową.

W trakcie trwania lekcji tenisowych, będziesz czuł, z którym uderzeniem radzisz sobie lepiej, a nad którym trzeba dodatkowo popracować. Elementy w Twojej marce również tego wymagają, nie bój się poprawiać, zmieniać tych elementów, które widzisz, że nie działają. Jeśli kiedykolwiek widziałeś mecz tenisowy, dostrzegłeś jak zawodnicy bardzo szybko przemieszczają się po korcie i ustawiają do uderzeń piłki, która za każdym razem inaczej się odbija. W budowaniu marki jest podobnie, słuchaj i reaguj na ruchy konkurencji, rynku, one zmieniają się nieustannie.

Odpowiednio posługując się szczegółami, budujecie wartość. Może to być wartość przekazu, wizerunku, poczucia, estetyki, wyczucia, ważne, żeby tą wartość czuli odbiorcy. Ta wartość może być porównana do poprawnego „soczystego” forhendu w tenisie, po prostu poczuliście, że to jest to.

Przy budowaniu marki, ważnym szczegółem jest np. dobór produktów marketingowych: folder, długopis firmowy, wzornik w tej samej ciekawej szacie, kolorze. Takie odnośniki można przenieść na większe elementy, jak np.wygląd stoiska targowego, w którym każdy element choć leży osobno, pasuje do siebie. Inny przykładem, papier firmowy, cenniki, tu również drobne dopasowanie, przyniesie ciekawe efekty. Zdjęcia, szerzej omówiliśmy je w artykule: https://hasconnect.pl/…/budowanie-marki-zdjecia-produktow/

Dochodzi do tego również nasz folder, katalog, o którym więcej znajdziecie w artykule:https://hasconnect.pl/…/jak-stworzylbys-przewodnik…/

Myśląc o szczegółach, wyobrażamy sobie mało znaczące elementy, bez których przedsiębiorstwo i tak by sobie poradziło. Chcę Was zachęcić do zmiany myślenia i spojrzenia na szczegóły, jako na całość, która tworzy dużą wartość waszej marki. To w szczegółach jest największy potencjał, żeby się wyróżnić i wzbudzić zainteresowanie naszego klienta.