Jak stworzyłbyś przewodnik turystyczny? Co umieściłbyś w nim, żeby był czytelny, poręczny, a do tego w prosty sposób pomoże użytkownikowi? Stworzenie przewodnika nie jest takie proste, bo jak umieścić te wszystkie informacje na zaledwie kilkudziesięciu stronach, gdzie i tak większość zajmują zdjęcia.
Twój katalog z produktami, to swego rodzaju przewodnik turystyczny, tylko zamiast pięknych ulic i miejsc, przedstawia piękne produkty. Produkty, którymi chcesz zachęcić swoich odbiorców do odwiedzenia Twojej firmy i zapoznania się z nią. Masz do wyboru wypełnienie każdej strony zdjęciami lub treścią lub przedstawić swój katalog, jak kuszącą zachętę do poznania Ciebie i Twoich produktów.
Każdy z nas miał nie raz przewodnik turystyczny w ręku i co dla Ciebie w nim było najważniejsze? Zdjęcia? – to na pewno. Opis? – tak, każdy przeczyta kilka linijek opisu nim uda się w dane miejsce. Ale czy na pewno duża ilość treści jest tak ważna? – kto z nas zawsze czytał cały opis? Tu zaczynamy się zastanawiać. Duża ilość treści nie przekonała mnie jeszcze nigdy do tego, żeby dane miejsce odwiedzić. Tak samo może być w przypadku Twojego katalogu/folderu.
Wiem, jak kuszące jest podzielenie się z odbiorcą, co i jak robisz, kiedy i dlaczego zdecydowałeś się na stworzenie tego modelu, co on ma klientowi przynieść i jak generalnie dużo czasu poświęciłeś, żeby go przygotować. Jednak czy, to zachęci klienta do kolejnego kroku? – nie jestem przekonany.
Co byś powiedział, żeby potraktować swój katalog, jako swego rodzaju zaproszenie dla Klienta? Wykonasz pierwszy krok i wtedy przekonasz się czy Klient przyjdzie po więcej. Ten krok nie zagwarantuje sprzedaży, ale jest niezbędny, żeby do sprzedaży w ogóle doszło.
Jak zatem zachęcić Klienta?
Moim zdaniem, właściwym rozwiązaniem tu jest: poprowadź Klienta za rączkę. Niech Twój katalog będzie, jak przewodnik, który zaprowadzi Klienta wprost do Ciebie i Twoich produktów. Umieść w katalogu zdjęcia, które przykuwają uwagę. Zamieść tam tylko część najbardziej ciekawych informacji, tak, żeby nie dać się Klientowi tym znudzić. Użyj nagłówków, żeby w jednym zdaniu Klient dostał dużą dawkę informacji. Może warto zamieścić w nim pytanie? np. Chcesz się przekonać dlaczego nasze meble są najbardziej pro ekologiczne? – tego rodzaju pytania, przykuwają uwagę. Dodaj np. datę kiedy Twój pomysł powstał na ten model lub coś innego co było dla Ciebie inspiracją do jego stworzenia. Na koniec ubierz katalog w dobrej jakości papier, niech wygląda wyjątkowo, tak żeby Twój klient nie powstydził się pokazać go swoim klientom.
Trzymając się kilku zasad, możesz stworzyć katalog, który będzie Twojej firmie służył na długo. A na jeszcze dłużej zostanie on w pamięci Twoich klientów, przez co będą wyczekiwać kolejnych edycji. Niech to będzie pomysł na pierwszy krok klientów w Twoim kierunku, a reszta pozostanie już w rękach Twoich i działu sprzedaży.