BRAND – jak budować markę w oparciu o obecne produkty?

Posiadasz już grupę produktów, jednak zyski z ich sprzedaży nie zgadzają się z oczekiwanymi? W takim przypadku warto zastosować mechanizm podziału tych produktów na grupy. Najlepiej wybrać 2 lub 3 grupy produktowe. Grupy te będą miały przynależną markę. Grupy będą się różnić nie tylko marką ale również jakościom. Wiem, że nie każdy chce się zgodzić, żeby ich produkty były postrzegane w różny sposób, ale wyodrębnienie ich w osobnych markach zezwoli właśnie na jasny podział produktów w oczach klientów. Po pierwsze po co ten podział?

Powodów jest kilka, oto kilka z nich:

Różne półki produktów dla różnych klientów

Grupa produktów premium, jako główny kierunek inwestycji ze wszystkich grup

Różna marża w każdej z grup

Mądra dywersyfikacja, pozwala na odpowiednią płynność i zdolność przedsiębiorstwa

Kolejną rzeczą jest kierunek skupienia i ukierunkowania inwestycji. Oczywiście chodzi o grupę z produktami premium – jest to o tyle oczywiste, gdyż na drogich produktach zarabia się więcej. Punktem trzecim jest budowanie marki ( marketing ) tych grup produktowych. Czy wszystkie marki grup budujemy w ten sam sposób? Nie. W pozostałe grupy nie ma inwestowania, budowana jest marka tylko jednej grupy, premium ( oczywiście, mówimy tu o podziale 10% do 90% lub zbliżonym ). Ten kierunek zezwoli nam i naszym pośrednikom na ciągłe rozwijanie naszej marki premium. Czy ilość produktów w grupach jest określona? Nie jest i nie będzie, ustalamy ją sami wg.wytycznych. O jakich wytycznych mowa, znajdziecie w poście:https://hasconnect.pl/2021/02/20/budowanie-marki-produkt/

Posiadając grupy produktów otwieracie sobie możliwość budowania marki na produktach, które posiadacie, a na które dotychczas marki nie budowaliście. Jest w tym również jeszcze jeden element, czyli otworzenie się na klientów, dla których do tej pory nie mieliście odpowiedniej oferty. Tego rodzaju grupy jest, to duże ułatwienie dla waszych klientów, gdyż nie podajecie im całej oferty, ale specjalnie wybraną grupę, która ma największy potencjał zainteresować danego odbiorcę.

Zastanówcie się również, jakie zmiany w waszych produktach można dokonać przy minimalnym nakładzie, tak żeby produkt ten „podawać” dwutorowo np.w dwóch grupach średniej i premium. Ten mechanizm pozwoli trafić z jednym produktem do dwóch różnych odbiorców, tańszy do sieci, a droższy do salonów ( przykład ).